Nowe technologie w silnikach EURO VI
Pozostałe aktualności
Podczas konferencji prasowej na targach w Hanowerze, Heinz-Jürgen Löw, prezes Renault Trucks oświadczył, że przejście na normę Euro VI od czerwca 2013 roku będzie stanowić okazję do całkowitego odświeżenia oferty dla transportu ciężarowego, budownictwa i dystrybucji.
Targi IAA stały się okazją dla Renault Trucks do zaprezentowania technologii przyszłości w silnikach Euro VI. Oferta luksusowa pojazdów została wyposażona w nowy 6-cylindrowy silnik o pojemności 11 litrów, DTI 11, z układem wtrysku common rail. Połączono go z układem oczyszczania spalin SCR przyjętym dla normy Euro VI. Aby zapewnić optymalne osiągi tego systemu, firma Renault Trucks połączyła różne rozwiązania m.in. ponowne wykorzystanie spalin w czasie uruchamiania silnika, zastosowanie przepustnic w układzie dolotowym i wylotowym i specjalnych strategii spalania. Układ oczyszczania został uzupełniony filtrem cząstek stałych, który jest montowany we wszystkich silnikach Euro VI Renault Trucks. Podobną technologię zastosowano w modelu DTI 13, silniku o pojemności 13 litrów, który wyposażono w układ elektroniczny pompowtryskiwaczy doskonale przystosowany do silników o takiej pojemności.
W ofercie pośredniej, firma Renault Trucks wykorzystała nowy czterocylindrowy silnik o pojemności 5 litrów, DTI 5 i nowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 8 litrów, DTI 8. Oba te silniki wyposażono w układ EGR. Zapewnia on recyrkulację części spalin podczas spalania i zmniejsza ilość tlenków azotu (NOx) wytwarzanych przez silnik. Pozostałe ilości NOx są eliminowane w procesie katalitycznym w układzie SCR. Na końcu filtr cząstek stałych pozwala na uzyskanie bardzo małego poziomu emisji cząstek, który narzuca norma Euro VI.
Nowe silniki, zgodne z normą Euro VI, pozwalają firmie Renault Trucks na zrealizowanie potrójnego celu: dostarczenia swoim klientom silników zgodnych z normą Euro VI, z wysokimi osiągami w obszarze zużycia paliwa, niezawodności i obsługi technicznej zbliżonej lub lepszej niż w silnikach spełniających normę Euro V.
Więcej szczegółów
Targi IAA stały się okazją dla Renault Trucks do zaprezentowania technologii przyszłości w silnikach Euro VI. Oferta luksusowa pojazdów została wyposażona w nowy 6-cylindrowy silnik o pojemności 11 litrów, DTI 11, z układem wtrysku common rail. Połączono go z układem oczyszczania spalin SCR przyjętym dla normy Euro VI. Aby zapewnić optymalne osiągi tego systemu, firma Renault Trucks połączyła różne rozwiązania m.in. ponowne wykorzystanie spalin w czasie uruchamiania silnika, zastosowanie przepustnic w układzie dolotowym i wylotowym i specjalnych strategii spalania. Układ oczyszczania został uzupełniony filtrem cząstek stałych, który jest montowany we wszystkich silnikach Euro VI Renault Trucks. Podobną technologię zastosowano w modelu DTI 13, silniku o pojemności 13 litrów, który wyposażono w układ elektroniczny pompowtryskiwaczy doskonale przystosowany do silników o takiej pojemności.
W ofercie pośredniej, firma Renault Trucks wykorzystała nowy czterocylindrowy silnik o pojemności 5 litrów, DTI 5 i nowy sześciocylindrowy silnik o pojemności 8 litrów, DTI 8. Oba te silniki wyposażono w układ EGR. Zapewnia on recyrkulację części spalin podczas spalania i zmniejsza ilość tlenków azotu (NOx) wytwarzanych przez silnik. Pozostałe ilości NOx są eliminowane w procesie katalitycznym w układzie SCR. Na końcu filtr cząstek stałych pozwala na uzyskanie bardzo małego poziomu emisji cząstek, który narzuca norma Euro VI.
Nowe silniki, zgodne z normą Euro VI, pozwalają firmie Renault Trucks na zrealizowanie potrójnego celu: dostarczenia swoim klientom silników zgodnych z normą Euro VI, z wysokimi osiągami w obszarze zużycia paliwa, niezawodności i obsługi technicznej zbliżonej lub lepszej niż w silnikach spełniających normę Euro V.
Więcej szczegółów
Dodano: 22 październik 2012