KONTRAKTY START & DRIVE EXCELLENCE PREDICT: NOWY SPOSÓB ZAPOBIEGANIA AWARIOM ORAZ NIEPLANOWANYM PRZESTOJOM


  Pozostałe aktualności


Renault Trucks wprowadziło do swojej oferty kontrakty serwisowe Start&Drive Excellence Predict. Przetestowana dotychczas przez 2 lata w 12 krajach usługa oferuje maksymalne skrócenie czasu przestoju pojazdów, a w konsekwencji zwiększenie ich wydajności.

Renault Trucks w trosce o ciągłość prowadzenia biznesu przez swoich klientów wprowadza do swojej oferty nowy rodzaj kontraktów serwisowych Start&Drive Excellence Predict. Skracają one czas przestojów pojazdów we flocie firm utrzymując je jak najdłużej na drodze.

Ten rodzaj kontraktu bazuje na starannie dobranej strategii obsługi serwisowej. Jest ona możliwa dzięki danym technicznym zebranym w czasie rzeczywistym, dzięki „wymianie informacji” pomiędzy pojazdami a centrum monitoringu.


Zawsze aktualny plan obsługi serwisowej

W celu zapewnienia najlepszych osiągów pojazdów Renault Trucks oferujemy dostosowany harmonogram obsługi serwisowej w zależności od jego specyfikacji. Ułatwi to pracę naszym klientom i od samego początku pozwoli obniżyć koszty eksploatacyjne. Punkt serwisowy Renault Trucks zaplanuje i przeprowadzi czynności serwisowe, a także załatwi wszelkie formalności.

Na podstawie danych telematycznych pobieranych w czasie rzeczywistym, które uwzględniają przebieg, czas pracy sinika, ilość zużytego paliwa, wszelkie prace serwisowe mogą być dokładnie zaplanowane z wyprzedzeniem.


Kontrola zużytych części

Niespodziewane przestoje pojazdów spowodowane źle zaplanowaną obsługą potrafią być bardzo kosztowne. Dzięki usłudze Start&Drive Excellence Predict punkt serwisowy otrzymuje informacje o zużyciu kluczowych podzespołów pojazdu (filtr paliwa, układ oczyszczania spalin, akumulatory) co 3 dni. Dodatkowo, lokalny serwis klienta ma możliwość „połączenia się” na żywo z pojazdem i odczytu bieżących wartości zużycia komponentów takich jak: wkład osuszacza powietrza, klocki hamulcowe czy tarcza sprzęgła.

Oznacza to, że zużycie części może być na bieżąco monitorowane i poddane wnikliwej analizie. Jeżeli zostanie wykryte przedwczesne zużycie danej części, punkt serwisowy niezwłocznie skontaktuje się z Klientem.

Zapobieganie niezaplanowanym przestojom

W momencie gdy klient zdecyduje się na kontrakt serwisowy Start&Drive Excellence Predict kody błędów podzespołów najbardziej narażonych na zużycie są przekazywane do centrali zlokalizowanej w Ghent (Belgia). Dzięki podłączonym czujnikom, 80% kluczowych podzespołów, które mogą prowadzić do przestojów (wyłączając naczepy i opony) są nieprzerwanie monitorowane. Jeżeli zostanie wykryta nieprawidłowość centrala natychmiast wysyła powiadomienie do lokalnego punktu serwisowego Klienta, który następnie kontaktuje się z nim w celu wyeliminowania potencjalnej usterki. Wcześniej serwis upewnia się czy nie została już wcześniej zaplanowana wizyta by możliwie jak najbardziej skrócić czas spędzony przez pojazd na serwisie.

Ten rodzaj kontraktu serwisowego jest wynikiem projektu trwającego od 2017 roku. Wykorzystuje on bogate doświadczenie sieci serwisowej Renault Trucks. Po testach trwających rok we Francji i Czechach rozwiązanie zostało wdrożone w dwunastu krajach europejskich w 2019 r. Obecnie około 10 000 pojazdów jest obsługiwanych na podstawie kontraktu serwisowego Start & Drive Excellence Predict.

Oferta jest dostępna w pojazdach Renault Trucks T i T High. Modele C i K będą mogły korzystać z usługi w 2020 roku.

Kontrakty Start & Drive Excellence Predict stanowią część kompleksowej oferty obsługi serwisowej, w skład której wchodzą również: Renault Trucks: Start & Drive Reference, Start & Drive Performance i EnDurance, która jest przeznaczona dla pojazdów starszych niż 5 lat.

Dodano: 7 luty 2020