RENAULT TRUCKS PRZEKAZUJE GRUPIE NOBLET PIERWSZĄ ELEKTRYCZNĄ CIĘŻARÓWKĘ PRZEZNACZONĄ DO DOSTAW MATERIAŁÓW BUDOWLNAYCH
Pozostałe aktualności
Po wprowadzeniu na rynek wszechstronnej gamy elektrycznych pojazdów dystrybucyjnych, Renault Trucks wciąż podąża drogą wiodącą w kierunku zeroemisyjnego transportu. Producent przedstawił pierwszą elektryczną ciężarówkę służącą do transportu materiałów na place budów. Grupa Noblet, która jest silnie zaangażowana w transformację energetyczną, odbiera pierwsze D Wide Z.E. z zabudową samowyładowczą („wywrotką”) i żurawiem za kabiną.
Renault Trucks i Grupa Noblet robią duży krok w kierunku bezemisyjnej eksploatacji samochodów ciężarowych. Do firmy zostanie dostarczone 26 tonowe D Wide Z.E. 6x2 z kierowaną osią wleczoną, skrzynią samowyładowczą i żurawiem. Energia elektryczna jest magazynowana w czterech pakietach baterii po 66 kWh.
Ograniczenie zanieczyszczenia powietrza i hałasu w miastach
Dzięki niskiemu poziomowi hałasu oraz braku emisji spalin, Renault Trucks D Wide Z.E. doskonale nadaje się do dystrybucji materiałów budowlanych, szczególnie w podmiejskim środowisku jazdy.
Na placach budów silniki klasycznych pojazdów często pozostają włączone, ponieważ napędzają przystawki odbioru mocy osprzętu. Teraz samochody będą pracować nie korzystając z silnika spalinowego, czyli nie emitując hałasu i CO2. Dzięki temu zdecydowanie poprawi się komfort kierowcy a także okolicznych
mieszkańców. Kolejną zaletą działania takich pojazdów w terenie jest mniejszy stopień wzniecania kurzu: było to powodowane układem wydechowym skierowanym do dołu. Kosztownym sposobem na unikanie tej niedogodności było instalowanie pionowego wydechu.
Pojazdy dystrybucyjne Renault Trucks Z.E. spełniają wymogi restrykcji ekologicznych wprowadzonych w wielu miastach: jest to duże ułatwienie w dostawach materiałów konstrukcyjnych na place budów.
„Zero emisji w użytkowaniu” to właśnie to, czego poszukuje i oczekuje firma Noblet zajmująca się najmem pojazdów z kierowcami. Już na tym etapie są widoczne zalety: „Niektórzy Klienci z miast w sąsiedztwie Paryża, operujący na okolicznych budowach, gotowi są ponieść wyższe koszty sprzętu, który ma zerowy ślad węglowy oraz co równie ważne: jest cichy. Dodatkowo we Francji można skorzystać na niewielkiej utracie wartości, która reprezentuje nieco ponad 10% ceny zakupu” wyjaśnił Laurent Galle, prezes firmy Noblet.
Zasięg idealnie wystarcza do miejskich i podmiejskich zastosowań
Grupa Noblet wybrała D Wide Z.E. wyposażone w 4 pakiety baterii po 66 kWh, które mogą być w pełni naładowane w czasie krótszym niż 10 godzin z przyłącza o mocy 22 kW oraz poniżej 2 godzin z szybkiej stacji o mocy 150 kW.
Pojazd, który będzie pracować w Aglomeracji Paryskiej, może być z łatwością doładowywany na placach budów lub na jednej z wielu publicznych ładowarek przystosowanych do potrzeb samochodów użytkowych. Na przykład: godzinne doładowanie mocą 22 kW zagwarantuje dodatkowe 15 do 20 km zasięgu. To sprawia, że technologia napędu elektrycznego jest idealna do zastosowań miejskich.
O Grupie Noblet – wynajem sprzętu budowlanego
Firma Noblet ma 45-letnie doświadczenie w wynajmie sprzętu budowlanego oraz pojazdów. W tym czasie stała się wiodącym dostawcą maszyn dedykowanych do prac publicznych, na budowy oraz do obsługi terenów zielonych. Jest powszechnie znana ze swego proekologicznego wizerunku.
W oparciu o ponad stuletnie francuskie doświadczenie w zakresie samochodów ciężarowych Renault Trucks oferuje specjalistom z branży transportowej szeroką gamę usług i pojazdów (od 2,8 do 120 t) dostosowanych do celów dystrybucji lokalnej i regionalnej, budownictwa i działań długodystansowych. Pojazdy marki Renault Trucks są solidne i niezawodne, a dzięki niskiemu zużyciu paliwa wyróżnia je większa wydajność i kontrola nad kosztami operacyjnymi. Renault Trucks dystrybuuje i serwisuje swoje pojazdy poprzez sieć dilerską składającą się z ponad 1 500 punktów serwisowych na świecie. Projektowanie i montaż pojazdów marki Renault Trucks, jak również produkcja większości podzespołów odbywają się we Francji. Renault Trucks jest częścią Volvo Group, jednego z wiodących światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, sprzętu budowlanego oraz układów napędowych do zastosowań morskich i przemysłowych. Grupa dostarcza również kompletnych rozwiązań w zakresie finansowania i serwisowania. Volvo Group zatrudnia 105 000 osób, dysponuje zakładami produkcyjnymi w 18 krajach i sprzedaje swoje produkty na ponad 190 rynkach. W roku 2019 przychód netto ze sprzedaży Volvo Group osiągnął 40,5 miliarda euro (432 miliardy SEK). Volvo Group to publiczna spółka z siedzibą w Göteborgu w Szwecji. Akcje firmy Volvo notowane są na giełdzie SSE w Sztokholmie.